Musical "Het theater komt " - “MARIA, de kracht van de liefde”

Drie succesvolle voorstellingen musical HET THEATER KOMT!

Het theater komt

Honderden belangstellenden genoten in het weekend van 13 en 14 mei van de musical Het Theater Komt in de Nicolaïkerk in Appingedam.
De Damster bewerking van de musical “MARIA, de kracht van de liefde” trok drie volle zalen.
Het publiek genoot van het verhaal waarbij een reizend theatergezelschap Appingedam aandeed.
De groep speelde op verzoek improviserend theater. In overleg met de Damsters werd het verhaal van Maria gespeeld.

Ruim honderd vrijwilligers werkten voor en achter de schermen mee aan dit multimedia-spektakel.
Er was live muziek van een speciaal samengesteld orkest onder leiding van Nico Dijkman.
Er werd door solisten en koor gezongen en toneel gespeeld in een tot theaterzaal omgebouwde kerk.

De voorstellingen begonnen zaterdagavond en zondagmiddag buiten op het plein. Door de regen kon dat zondagavond helaas niet doorgaan,
maar toen maakte het publiek bij binnenkomst al kennis met alle spelers en zangers. Behalve zang en muziek waren in het stuk ook filmopnamen verwerkt,
die speciaal daarvoor waren opgenomen in café de Doofpot in Appingedam.

Het was een succesvol en uniek spektakel dat drie keer werd beloond met staande ovaties.

Op youtube is een muzikale fotoserie van de musical te zien - klik  (Foto's Terry Benjamins)