Groene Nicolaïkerk

Groene Nicolaïkerk met rol voor kinderen!

Hoe kunnen wij Nederland een beetje duurzamer maken? In het najaar van 2018 is de werkgroep Groene Nicolaïkerk gestart, een onderdeel van de diaconie die aandacht wil geven aan manieren waarop we anders met onze planeet en middelen kunnen omgaan. Hierin worden we ondersteund door de GroeneKerkenActie, een initiatief van Kerk in Actie en Tear. Als bewijs kregen we een bordje dat zondag 3 februari met enig ceremonieel is opgehangen, uiteraard met een hoofdrol voor de kinderen: het is hun toekomst, wij moeten aan de slag! Daarom brachten de kinderen het bordje naar de volwassenen die vervolgens aan het werk konden gaan. Voor 2019 hebben we al een aantal acties bedacht waarin we ook de jeugd een centrale rol willen geven. Nog niet alle activitieten zijn ingevuld, we roepen gemeenteleden op ons te inspireren – dus ook de kinderen: hun ideeën nemen wij zeer serieus!