VLUCHTELINGENHULP APPINGEDAM

vluchtelingenhulp

De nood is hoog. De beelden van de stroom vluchtelingen, op zoek naar een veilige plek blijven haken in ons hart. Goed dat er in de Damster samenleving door jonge vrouwen een hulpactie via Facebook is opgezet, allereerst voor de nood in Griekenland. Ook in Nederland krijgen we te maken met duizenden medemensen die een dak boven hun hoofd zoeken, die kleding en voedsel nodig hebben.

De Baptistengemeente Appingedam, de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Appingedam, de Protestantse Gemeente Appingedam, de Hervormde Gemeente Tjamsweer en de Turkse Moskee Appingedam willen hulp bieden. Daarom willen we op

ZATERDAG 26 SEPTEMBER en ZATERDAG 10 OKTOBER,

beide dagen van 10.00 – 12.00 uur  noodzakelijke spullen inzamelen in CENTRUM KABZEËL, Dijkstraat 73 in Appingedam.

Vandaar gaat alles naar de Welkomwinkel van het Rode Kruis bij het AZC in Ter Apel. Wat is er nodig volgens het Rode Kruis ?

-          Warme winterkleding voor mannen heeft echte prioriteit

-          Kleding voor vrouwen en kinderen

-          Toiletartikelen, zeep, tandenborstels, tandpasta etc.

-          Handdoeken moeten nieuw zijn in verband met de hygiëne

Verder wordt nog gezocht naar goede (oude) schoenen, bruikbaar speelgoed en goede fietsen.

Op beide zaterdagen is de koffie en thee klaar om zo rond deze inzamelingsactie elkaar te ontmoeten  als mensen in Appingedam met een warm hart voor de nood van medemensen op de vlucht.

Baptistengemeente Appingedam, ds.Liebrecht Hellinga

Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Appingedam, ds.Jitse van der Wal