Seizoensafsluiting kerkenraad met fietstocht

Fietstocht kerkenraad 15 juni 2015

Maandagavond 15 juni was het dan zover. De hele kerkenraad met de partners waren uitgenodigd om met elkaar weer te gaan fietsen. Het was gelukkig mooi weer en er kwamen met elkaar zo’n 30 mensen bij de Franse School aan. Henk Emmelkamp had weer een route uitgestippeld. Een andere als vorig jaar met veel kleine paadjes en kleine bruggetjes, zei hij. En dat was ook zo. We moesten vaak over een heel smal bruggetje, en soms een roosterbruggetje (voor dieren) en we moesten ons dan ook goed staande houden. Helaas kon Ineke Emmelkamp niet mee fietsen. Daardoor misten we onze snoep, had Henk helemaal vergeten. Gelukkig hadden sommige van ons zelf wat meegenomen en er werd dan ook wel getrakteerd onderling. Nadat we zo’n twee uur gefietst hadden via Oosterwijtwerd – Eenum – ’t Zandt – Godlinze gingen we koffiedrinken bij de logeerboerderij ‘ De Gelukssteen’ van Jan en Greet Boekweg. Het werd koud en we waren blij dat we even konden opwarmen en genoten van een kop koffie met lekkere soesjes. Ouderling Gea Voshart hielp Greet Boekweg met de koffie en nog een vrijwilligster op de boerderij. Zij heeft ons een rondleiding gegeven door de boerderij. Een boerderij waar Jan en Greet zo’n 5 a 6 kinderen of jong volwassenen opvangen en hun ouders zo helpen. Er is een snoezelkamertje waar ze helemaal tot rust kunnen komen, de ontspanningskamer met sterretjes aan de hemel en kussens. Heel mooi. De TV stond aan met foto’s van de hele tijd dat de boerderij opnieuw gebouwd werd. De vrijwillige Roemenië-gangers hebben ook hier weer fantastisch werk verricht. We hebben veel respect voor Jan en Greet Boekweg dat ze dat werk doen met alle liefde voor de kinderen. Daarna ging ieder weer naar huis. Het was een fijne fietstocht. Echt de moeite waard.

Netty van der Deen