Feestelijke in gebruik name koororgeltje en vleugel

Ter gelegenheid van de schenking van een pijporgeltje en een vleugel aan onze gemeente werd er na de kerkdienst op 4 december 2011 aandacht besteed aan de schenkers van beide instrumenten.

Na het drinken van een kop koffie werden het nieuwe koororgel en de nieuwe vleugel officieel in gebruik genomen.  Het sprankelende concert, van een klein uur werd gevolgd door ruim 120 bezoekers.

Programma Koffieconcert ter ere van deze officiële in gebruik name het koororgel en de vleugel:

Orgel: Adolph Rots, Sopraan: Jitske Steendam
Piano: Ellen Dijkhuizen en Ties Molenhuis

1. ‘Liebster Immanuel’- Johann Sebastian Bach (1685-1750) (sopraan en orgel)

2. Partita ‘Christus, der ist mein Leben’ - Johann Pachelbel (1653-1706) (orgel)

3. ‘Bist du bei mir’  - J.S. Bach

Sonate in F Dur KV 497 - W.A. Mozart
1e deel: Adagio – Allegro di molto

Ma Mère L’Oye - M. Ravel

• Pavane de la Belle au bois dormant (Pavane van Doornroosje)
  • Petit Poucet (Klein Duimpje)
  • Laideronnette, Impératrice des Pagodes (lelijke heks-, Keizerin van de pagoden)