Aktie voor voedselbank "Werp een blik in de kerk" op zondag 09 en 16 dec 2012

Ook dit jaar gaan we weer een inzamelingsaktie houden voor de voedselbank voor de gemeente Appingedam en Delfzijl. Waren het er vorig jaar 85 gezinnen die stonden ingeschreven bij de voedselbank, nu zijn er al 95 gezinnen in onze regio die een beroep moeten doen op hulp van de voedselbank en er is nog een aantal aanvragen.

Voedselpakketten, zoals die door de voedselbank ter beschikking gesteld worden, zijn bedoeld als noodhulp voor mensen die voor kortere of langere tijd financieel echt niet rond kunnen komen. De voedselbank kan bestaan door subsidie, giften van bedrijven, particulieren en kerken. De diakonie wil U ook dit jaar weer vragen om in aktie te komen voor onze medemensen, die hulp nodig hebben van de voedselbank.

Hoe kunt U helpen?

Op de zondagen 9 en 16 december staat in onze kerk weer de " blikvanger". We vragen houdbaar voedsel, zoals rijst, pasta's, blikken soep, groente, peulvruchten, fruit, vlees, alles mag, als het maar houdbaar is. De voedselbank is blij met elk blik/pak voedsel. Doet U mee ?

Een gift overmaken kan op

225356430 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Appingedam,

onder vermelding van "voedselbank".

Namens de Diaconie alvast hartelijk dank voor uw medewerking.