Afscheid cantor-organist Adolph Rots

In het voorjaar van 2012 bereikte cantor-organist Adolph Rots de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar. In de kerkdienst van 2 september  2012 werd afscheid van Adolph Rots genomen. Dhr. Adolph Rots is ruim 30 jaar organist geweest van de Hervormde Gemeente Appingedam en de Protestantse Gemeente Appingedam. Bijna al de jaren dat Adolph Rots in Appingedam organist is geweest is hij ook dirigent van de cantorij geweest. Na het dankwoord van de voorzitter van de kerkenraad ontving hij een ingelijste foto van het monumentale Hinsz-orgel wat hij al die jaren als een kind verzorgde. De sleutel van  het orgel werd overgedragen aan zijn opvolger Vincent Hensen.